Stránky

neděle 3. března 2013

Punk jako zábava - Metal vládne!

Za tich několik let jsem na koncertech viděl a slyšel už mnoho. Netvrdím, že by mě ještě nedokázalo něco překvapit a nejspíš i překvapí, ale co jsem opravdu nikdy nečekal, byl rozhovor dvou cápků na včerejším koncertu. 

Kolik dotyčným bylo nevím, ale asi patřili k mladším kids. To však nehraje žádnou roli, ba ani je to neomlouvá! Nevím jestli je to nový trend, nebo prostě je to dobou, ale zdá se mi, že čím dál více lidí chodí na koncerty jen kvůli zábavě. To, že kapela rozdá texty, řekne svůj názor, nebo si dokonce dovolí kritizovat společensky podělaná klišé, už není na denním pořádku. Pokud si snad dovolí promluvit mezi hraním, je okamžitě haněna a okřikována. Jsou-li tyto slova mířena na scénu, ve které se dané osazenstvo pohybuje, skupina je okamžitě odkázána do pekel. A tím se dostávám k situaci, u které jsem byl včera přítomen.

Právě hraje skupina, která s oblibou nenechá kámen na kameni. Její hnací motor je starý dobrý hardcore a mluvení mezi songy. Po několika odehraných minutách a proslovech, se stává, pro mě, neskutečná věc. Dva dotyční vypouští z úst přibližně tento rozhovor: První - "Ty vole, to je moc punk" ..... Druhý- "Hej, fakt, že jo." .... První "Jsou to moc velký levičáci" ..... Druhý- "To jsou zas kecy, chtělo by to víc metalu" ... První - "Přesně, hodně anarchie, to je na mě moc" ......
Ty vole, tak kde jsme. Někde na podělaný vesnický tancovačce, kde hrají dvacet let starý komoušský hity, u kterých se nacamraný strejda motá a placá mamku přes zadek? Hoši hlavně, že na sobě máte milion nášivek skupin, o kterých víte asi jen to jak se jmenují. Kurva! Přečtěte si texty a možná Vás překvapí kolik je v metalu politiky. Už mě fakt nebaví poslouchat tyhle dementní žvásty. Punk byl, je a bude o politice a tím pádem i styly, které se v něm inspirují, tak si na to zvykněte, nebo radši jděte na koncert rádiových miláčků Mandrage, který by jste nejspíše ocenili víc.
Opravdu netuším, co tyhle dva experti čekají od hc/punkových koncertů. Máte-li chuť honit si ega a snažit se nabalit holky, zahoďte ty džísky a radši opravdu jděte na Kabáty, možná budete víc spokojeni. 
Nebo se pokuste vytáhnout hlavy z prdele a začít u toho nejzákladnějšího. Hudbu nekonzumovat, jako většina téhle zdegenerované společnosti, ale i jí chápat, prožívat, brát si z ní myšlenky a energii. To je, ale evidentně moc složité, protože stejně většina z Vás si koupí maximálně triko a nějaký nosič je Vám u prdele. Mám pro Vás radu, zkuste jednou místo trika, kterých máte doma stejně plnou skříň, koupit to cédo, kazetu vinyl a přečíst si texty. Třeba budete překvapeni a několik tich trik pošlete dětem do zemí, kde mají skutečné problémy.
Vzdělávejte se a bojujte!


David

Žádné komentáře:

Okomentovat